| 
     Funkční modely teplovzdušných motorů se vyznačují malým výkonem. Klíčové je zajisit co nejnižší tření mezi vzájemně
     se pohybujícím částmi. Jako vhodné materiály se ukazují kombinace ocel/mosaz, sklo/grafit, teflon/ocel. Z hlediska konstrukčních 
     postupů se od sebe motory typu Stirling, Manson/Rupp, Ringbom celkem neliší.   
     
 Pro dobrý chod modelu je potřebná přesnost některých dílů v toleranci několika málo setin milimetru. 
     Na straně druhé musí být v některých konstrukčních uzlech dostatečná vůle, aby motor běžel i po zahřátí
     a případně měl při běhu hezký zvuk. 
     Těsnost vnitřního prostoru motoru je kritickým  předpokladem jeho chodu. Proto jsou zabrušovány díly,
     které mají vzájemně těsnit. Jako těsnění jsou používány také O-kroužky.
 
 Představené modely Stirlingova motoru jsou rozebíratelné do "posledního šroubku". 
     Kovové díly jsou většinou frézované a soustružené.  
     Většina modelů má průměr setrvačníku okolo 70mm a je ohřívána lihovým kahanem.
 
 Z povrchových úprav materiálu je použito pískování, přírodní i barevné eloxování, leštění a broušení. 
     Každý představený model je vlastní konstrukce a  jeho zhotovení vyžaduje v průměru 70 až 100 hodin práce.
 |